W nocy z piątku na sobotę (11-12 listopada) potężny transport będzie poruszał się opolskim fragmentem autostrady.
Maszyna TBB – bo o niej mowa – została wyprodukowana w Hiszpanii i w częściach jest transportowana do Polski. Mniejsze elementy dojadą pod Rzeszów bezpośrednio ciężarówkami, natomiast największe zostały przewiezione statkiem do Szczecina. Tam przeładowano je na barki, którymi dopłyną w górę Odry do Opola, gdzie w nocy z piątku na sobotę rozpocznie się skomplikowany i czasochłonny transport lądowy.
Planowana trasa konwoju
W związku z tym w godzinach od 22:00 do 6:00 mogą wystąpić spore utrudnienia w ruchu. Konwój ruszy z opolskiego Metalchemu ulicą Berylową do drogi wojewódzkiej 423, następnie do autostrady A4. Ze względu na prędkość poruszania się transportu (ok.10 km/h) GDDKiA doradza, żeby wybrać przejazd inną trasą.
Z uwagi na gabaryt, prędkość i długość trasy jeden przejazd będzie trwał ok. 20-25 dni. Ostatni z transportów dotrze na plac budowy pod Rzeszowem pod koniec stycznia przyszłego roku.
Aby transport mógł wjechać na autostradę, w okolicy węzła Krapkowice zbudowany został specjalny dojazd od drogi w Malni do A4 (fotografie poniżej):
Fakt to sensacja dla naszego wojewodztwa, dobrze ze Famet w Opolu posiada wlasna suwnice 500- tonowa I kawalek pirsu przy Odrze. A wystarczyloby
aby Ministerstwo Infrastruktury przestalo (3 rok) blokowac budowe Terminala Przeladunkowego w Porcie Srodladowym Kozle, a tak sporadyczne rejsy przychodu nie przynosza przedsiebiorcom, budzetowi panstwa rowniez!!