W związku z zamknięciem placówek oświatowych i możliwością starania się o zasiłki opiekuńcze, do placówek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zaczęło zgłaszać się osobiście sporo interesantów. Tymczasem większość spraw można załatwić zdalnie.
12 marca ZUS zwrócił się do klientów z apelem o ograniczenie bezpośrednich wizyt w placówkach w związku z zapobieganiem szybkiemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
ZUS informuje, że „w przypadku potrzeby kontaktu z nami prosimy o korzystanie z:
- informacji telefonicznej (tel. 22 560 16 00 – konsultanci są dostępni w dni robocze pon. – pt. godz. 7.00 – 18.00) po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
- 1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
- 2 – Renty i emerytury,
- 3 – Zasiłki,
- 4 – Informacje dla ubezpieczonych,
- 5 – Informacje dla płatników,
- 7 – Ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności
- 9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
- komunikacji mailowej – adres e-mail do zapytań ogólnych cot@zus.pl
- usług elektronicznych dostępnych na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS„
W przypadku Prudnika sprawa jest o tyle szczególna, że placówka mieści się w ciasnych pomieszczeniach biurowych przy ul. Powstańców Śląskich, gdzie kontakt między pracownikami i interesantami jest bardzo bliski. Telefon do Inspektoratu ZUS w Prudniku: 22 560 16 00.