Inwestycja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – wschodnia obwodnica Prudnika – znajduje się na liście planowanych w 2025 roku przetargów. To potwierdzenie przyjętego wcześniej planu inwestycji.
W przyszłym roku GDDKiA chce ogłosić przetargi na budowę dróg o łącznej długości ponad 330 km i szacunkowej wartości ok. 13,5 mld zł. Obwodnice realizowane będą w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 i jest to – na razie – konsekwentne realizowanie planów zapoczątkowanych przez poprzedni rząd.
W województwie opolskim przetarg ogłoszony zostanie również dla obwodnicy Sidziny na drodze krajowej nr 46 między Nysą a Opolem.
Obwodnica Prudnika będzie miała długość 3,3 km i połączy ul. Wiejską w Prudniku z obwodnicą Lubrzy. Nowa droga będzie skomunikowana skrzyżowaniem (rondo) z ul. Skowrońskiego. Obok obwodnicy powstaną miejsca kontroli i ważenia pojazdów oraz baza obwodu utrzymania drogi, która przeniesienie się z dotychczasowej siedziby przy ul. Wiejskiej.
LISTA INWESTYCJI GDDKIA Z PLANOWANYMI PRZETARGAMI W 2025 ROKU:
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (215,3 km):
- A2 Biała Podlaska – Kijowiec
- A2 Łódź Północ – Konotopa (poszerzenie o dodatkowy pas ruchu)
- S10 Wyrzysk – Bydgoszcz Zachód
- S12 Wieniawa – Radom
- S17 Łopiennik – Krasnystaw Północ
- S17 Zamość Sitaniec – Zamość Wschód
- S19 gr. woj. podlaskiego i mazowieckiego – gr. woj. mazowieckiego i lubelskiego
- Przetarg planowany warunkowo (43,1 km):
- S11 Ujście – Oborniki
Program budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 (115,8 km):
- DK9 obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego (Rudka – Jacentów, woj. świętokrzyskie)
- DK15 obwodnica Krotoszyna, Zdun, Cieszkowa (woj. wielkopolskie i dolnośląskie)
- DK15 obwodnica Milicza (woj. dolnośląskie)
- DK25 obwodnica Międzyborza (woj. dolnośląskie)
- DK28 obwodnica Wadowic (woj. małopolskie)
- DK28 obwodnica Limanowej (woj. małopolskie)
- DK41 obwodnica Prudnika (woj. opolskie)
- DK42 obwodnica Starachowic (woj. świętokrzyskie)
- DK46 obwodnica Sidziny (woj. opolskie)
- DK55 obwodnica Sztumu (woj. pomorskie)
- DK58/DK63 obwodnica Pisza (woj. warmińsko-mazurskie)
- DK73/DK78 obwodnica Chmielnika (woj. świętokrzyskie)
- DK79 obwodnica Osieka (woj. świętokrzyskie)
- DK79 obwodnica Zwolenia (woj. mazowieckie)
- Przetargi planowane warunkowo (26,1 km):
- DK24 obwodnica Przytocznej (woj. lubuskie)
- DK25 obwodnica Kalisza (woj. wielkopolskie)
Pożyjemy zobaczymy. Na mój nos to gowno będzie. Brak środków wyskoczy jak królik z kapelusza. Uśmiechamy się…
Wciąż jest takie zagrożenie. Przy poprzednim podejściu skończyło się na wyrzuceniu w błoto publicznej kasy za całą procedurę do zakończenia etapu decyzji środowiskowych. Tym razem zaszli dalej. 2025 pokaże.
Jak oglądam rondo przy Kałlandzie to zawsze jak są zatory/korki to od strony Armii Czerwonej. A zatorów od stony Trzebini nie ma nigdy. Na zdrowy rozum to bardziej potrzebna jest obwodnica Zachodnia (od Łąki Prudnickiej do ronda Czyżowiaka) aby wyeliminować ruch przez całe miasto z rondem Kałlandowym włącznie które jest największym generatorem korków. Poza tym rozwiązało by to problem brakującego mostu w mieście gdyż np: samochody z Prudnika (z okolic Rolnika) jak jadą na Sójcze to by w godzinach szczytu pojechały obwodnicą a nie przez całe miasto. Trasa do Trzebiny nie generuje ani dużego obciążenia ruchem Prudnika (mało zamieszkane ulice : na Wiejskiej jeden budynek, na Powstańców kilka domków jednorodzinnych), ani nie generuje dużego zagrożenia dla pieszych czy samochodów oraz nie generuje dużo spalin a przejazd z Łąki przez cały Prudnik do ronda Kałlandowego i korki i spaliny i zagrożenia dla ludzi i hałas, i wibracje niszczące domy. Myślcie ludzie to nie boli czy chcecie dla siebie lepiej czy chcecie dogadzać TIR-owemu transportowi międzynarodowego (o kilka minut szybciej przejadą). Czy ludziom z Trzebiny czy jadącym do Trzebiny z Prudnika jest potrzebna ta obwodnica ?
Co się martwisz? Skończą jedną obwodnicę, niech zaczną myśleć o kolejnej. W Nysie też teraz dobudowują kolejny odcinek obwodnicy na Głuchołazy, bo uważają, że te 20 km, które już mają, to za mało. Poza tym to nie jest tak, jak piszesz. Z Trzebini i na Trzebinę to jeżdżą w większości tiry i one blokują ruch, tamując przejazd na innych kierunkach przez wolny przejazd na rondzie. Jak się je wyprowadzi z tego miejsca, to ruch się trochę upłynni.
Korki zrobił kretyn, który zaplanował pasy przy rondzie i innych nieprzemyślanych miejscach. Ten sam kretyn spaprał ruch na ulicy Kolejowej. Ten sam kretyn wepchnął chodnik pod wiadukt na Nyskiej. Kretyn jednakże nie decyduje sam a z innymi kretynami…
Ni wyzyna ni nizina, ni krzywizna ni rownina