Od 8 do 19 kwietnia pociągi TLK Szczeliniec i TLK Sudety, z powodu prac torowych na odcinku Magistrali Podsudeckiej między Głogówkiem a Kędzierzynem-Koźlem, kursować będą trasą okrężną przez Opole.
– W tym okresie zostanie wprowadzona Zastępcza Komunikacja Autobusowa pomiędzy Głogówkiem, Prudnikiem i Nysą. Sprawi to, że pociąg będzie dojeżdżał z Krakowa do Jeleniej Góry 30 minut później niż zwykle – informuje facebookowy Klub Miłośników Kolei w Prudniku.
Widac jest juz bardzo ZLE ! miejscami( 20-30 km /h) , moze wrescie odbuduja druga nitke torowiska ,zniszczona przez powodz w 1997/1998 roku od Twardawy do Kozla?
Uważam, że Magistrala Podsudecka (linia 137) bezwzględnie wymaga dobudowy na całym odcinku drugiego toru oraz elektryfikacji. Jest to bowiem linia o bardzo dużym potenciale przewozowym zarówno w ruchu osobowym, jak i towrowym, która z racji swojego przebiegu równolegle do zatłoczonej linii Katowice- Wroclaw-Legnica może stanowić dla niej naturalna alternatywę.
6,6 mln zlotych netto , ktore PKP PLK, mialo wydac na Studium wykonalnosci ( Kedzierzyn Kozle- Kamieniec Zabkowicki- Legnica) w 2017 roku „wyparowalo”!?
W necie jest informacja, że studium doprowadzono do końca. Tylko co z tego, że jest jeden papier, jak nie musi być ciągu dalszego. Pewnie studium wykonalności też ma wynikający z prawa okres aktualności, po którym trzeba je opracować ponownie.