Od dzisiaj (1 lipca) można wnioskować o świadczenie z programu „Dobry Start”. Jak? Wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia będą wypłacane wyłącznie na rachunki bankowe.
Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Obecnie wsparcie otrzymuje ok. 4,5 mln polskich dzieci.
– W roku szkolnym 2021/2022 wnioski o świadczenie można składać tylko drogą elektroniczną. Udostępniamy do tego Platformę Usług Elektronicznych ZUS. Można to zrobić także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Pracownicy ZUS będą pomagali zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku. By pomóc rodzicom i opiekunom będziemy dyżurowali między innymi w wybranych placówkach Poczty Polskiej na terenie województwa opolskiego – mówi Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 roku. Jeśli będziesz składać wniosek za pośrednictwem portalu PUE ZUS, musisz mieć profil na tym portalu. Jeśli jeszcze go nie masz, musisz go założyć. Profil na portalu PUE ZUS możesz założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracowników ZUS.
– Na PUE ZUS dostępny jest specjalny kreator wniosków przy Dobrym Starcie. To pozwoli uniknąć błędów przy staraniu się o świadczenie. Jeśli wniosek będzie składany za pośrednictwem portalu PUE, system poprowadzi wnioskodawcę przez cały proces krok po kroku. Na portalu PUE będzie też dostępna korespondencja z ZUS dotycząca wniosku o świadczenie czyli na przykład informacja o przyznaniu świadczenia bądź prośba o uzupełnienie wniosku lub załączników – dodaje Sebastian Szczurek.
Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Świadczenie z programu Dobry Start będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy. Jeśli ktoś jeszcze nie ma rachunku, a chce wnioskować o tzw. 300 plus, powinien go założyć.
Na wniosku – oprócz innych danych – należy podać: numer rachunku bankowego, na który chcesz dostać wypłatę świadczenia, adres mailowy oraz numer telefonu – czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia Twojego profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.