Rodzice i opiekunowie z województwa opolskiego złożyli dotąd prawie 73 tys. wniosków o wypłatę 300 zł w ramach programu Dobry Start. Osoby, które jeszcze tego nie zrobiły mają czas do końca listopada br.
O jednorazową wypłatę pieniędzy z programu rodzice uczących się dzieci mogą ubiegać się od początku lipca. Kwota 300 złotych przysługuje na uczniów w wieku od 7 do 20 roku życia oraz osoby uczące się osoby w wieku do 24 lat jeśli posiadają orzeczenie o niepełnosprawności. Wsparcie finansowe nie przysługuje na dzieci uczące się w tzw. zerówkach ani na studentów.
– Od lipca zarejestrowaliśmy blisko 73 tysiące wniosków o wyprawkę szkolną, a pieniądze przelewamy na rachunki bankowe rodziców na bieżąco. Najwięcej wniosków wpłynęło ze stolicy województwa i powiatu opolskiego, go niemal 20 tysięcy. Do połowy października na Opolszczyźnie przekazaliśmy na ten cel prawie 32 milionów złotych – informuje Sebastian Szczurek, rzecznik prasowy ZUS w Opolu.
Przyznanie jednorazowego świadczenia nie zależy od dochodów uzyskiwanych w rodzinie. Pieniądze wypłacone w ramach programu „Dobry Start” można przeznaczyć na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Rodzice i opiekunowie z województwa opolskiego złożyli dotąd prawie 73 tys. wniosków o wypłatę 300 zł w ramach programu Dobry Start. Osoby, które jeszcze tego nie zrobiły mają czas do końca listopada br.
Najprostszym i najszybszym sposobem złożenia wniosku o świadczenie dobry start jest aplikacja mZUS, którą można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store. Aby aktywować aplikację mobilną ZUS, należy połączyć ją ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Rodzice, którzy nie mają konta na PUE ZUS, mogą złożyć wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE ZUS jest specjalny kreator wniosków o świadczenie 300+. Prowadzi on użytkownika przez cały proces krok po kroku. Ważne, by oprócz wielu danych we wniosku, podać poprawny numer rachunku bankowego, na który ma wpłynąć świadczenie. Ponadto należy wskazać adres mailowy oraz numer telefonu – czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku.
Zawiadomienia dotyczące wyprawki szkolnej ZUS również będzie przekazywał w formie elektronicznej. Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS znajdzie się także cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia). Informację o przyznaniu świadczenia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. (źródło: ZUS)