W niedzielę nasz czytelnik sfotografował na dworcu kolejowym w Prudniku skład towarowy z sześcioosiową lokomotywą elektryczną Dragon należącą do spółki Railpolonia.
Działający od 2018 r. przewoźnik specjalizuje się transporcie kruszyw i żwirów. Pojazd wyprorokowany przez Newag posiada dodatkowy moduł spalinowy z generatorem prądu, stąd jego możliwość poruszania się po liniach pozbawionych trakcji elektrycznej.
W planach spółki PKP Polskie Linie Kolejowe jest etapowe zelektryfikowanie magistrali podsudeckiej, począwszy od Kędzierzyna-Koźla w kierunku Prudnika. Słowem kluczem jest jednak określenie „plany”.
Ładnie się prezentuje na naszej stacji. Ech, chciałby się powrotu do czasów załadanku i wyładunku towarów na naszej stacji. Wszystko poszło na drogi.
Na rampie obok elewatora ,sporadyczne wyladowuja wegiel I drewno, Polskie Mlyny juz nie kozystaja z transportu kolejowego , mimo posiadanej bocznicy przywoz I wywoz zboza odbywa sie transportem drogowym, ulica Meblarska wyglada jak po nalocie dywanowym samolotow!!
Tiry na tory.,..