Produkty Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Prudniku są wizytówką ziemi prudnickiej. Sprzedawane na rynku krajowym pośrednio promują „prudnickość”. Miło jest być gdzieś w Polsce i na sklepowej półce zobaczyć „Twaróg Prudnicki”.
W aktualnym wydaniu „Tygodnika Prudnickiego” OSM Prudnik informuje o zmianie wzorów opakowań produktów. Ponadto z końcem lutego spółdzielnia wprowadziła na rynek nowy towar – rjażenkę. To produkt nabiałowy kuchni ukraińskiej, białoruskiej i rosyjskiej. Powstaje w procesie podobnym jak jogurt, jednak bazą do jego przygotowania jest mleko karmelizowane, co nadaje jej charakterystyczny smak.
Mimo, że prudnicka rjażenka będzie pierwsza na polskim rynku, OSM legitymuje się już niebagatelnym doświadczeniem w jej produkcji. – Od dwóch lat dostarczamy ten produkt do Niemiec. – mówi prezes mleczarni Grażyna Fitowska. – Rjażenka cieszy się tam rosnącym powodzeniem. Prezes Fitowska liczy, że w popularyzacji nowego produktu nad Wisłą pomoże rzesza przebywających u nas pracowników zza wschodniej granicy, stęsknionych za „domowymi” smakami. Nie bez znaczenia będzie też współpraca z siecią Biedronka, która rjażenkę sprzedawać będzie w całym kraju.
Nie jest to jedyna luka w mleczarskim rynku, jaką dostrzegła OSM. Już wkrótce na sklepowe półki trafić ma baton twarogowy w polewie czekoladowej. Znów to prudnicki zakład będzie jedynym wytwórcą na polskim rynku, bo choć produkt taki bywa już dostępny w naszych sklepach, sprowadzany jest z Litwy.