Inspektorat ZUS w Prudniku przy ul. Powstańców Śląskich wraca do funkcjonowania. Od czwartku (19 września) znowu działa sala obsługi klientów w prudnickiej placówce Zakładu.
– Inspektorat ZUS w Prudniku znajduje się w części miasta, która znalazła się pod wodą, jednak od czwartku, 19 września uruchamiamy bezpośrednią obsługę klientów. Doradcy dla emerytów, ubezpieczonych, płatników składek i w sprawach zasiłkowych będą dostępni
w dni robocze w godzinach od 8.00 do 15.00 – przekazuje Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
W prudnickiej placówce, tak jak dotąd, klienci będą mogli ponownie pobierać oraz składać wnioski i dokumenty oraz założyć i potwierdzić profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
ZUS przypomina też, że przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią będą mogli opłacić składki, za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r., w terminie do 15 września 2025 r.
Do opłaconych w ten sposób składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę.
– Płatnicy składek poszkodowani przez powódź będą mogli opłacić składki na ubezpieczenia społeczne za okres sierpień-grudzień 2024 do połowy września przyszłego roku. Będą tylko musieli złożyć specjalne oświadczenie, że ucierpieli przez żywioł – kontynuuje Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą także wystąpić do ZUS z wnioskiem
o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie na raty. Ponadto mogą wnioskować
o zawieszenie realizacji umowy o odroczenie terminu płatności składek lub zawieszenie realizacji umowy o rozłożenie należności na raty. W przypadku zawieszenia realizacji umowy wyznaczony zostanie nowy termin odroczenia lub nowy termin płatności rat.
Od 18 września do 4 października tego roku w godz. 8.00 -15.00 – pod specjalnymi numerami telefonu 33 825 31 34 i 76 876 45 76 – przedsiębiorcy mogą uzyskać informację w sprawie ulg w opłacaniu składek. Bez ograniczeń jest dostępna Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS), gdzie indywidualne sprawy mogą załatwiać ubezpieczeni, świadczeniobiorcy i płatnicy składek. Do dyspozycji jest również ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7.00–18.00.