Opony w naczepie były „łyse”, popękane i wystawały z nich druty

6

W środę (26 października), przy przejściu granicznym Trzebina – Bartultovice inspektorzy opolskiej ITD zatrzymali do kontroli czeską ciężarówkę. Ich uwagę od razu przyciągnęło mocno zużyte ogumienie naczepy.

– Niektóre opony były popękane, dziurawe i wystawały z nich druty. W trakcie dalszych czynności kontrolnych, inspektorzy stwierdzili również, że przedsiębiorca nie sczytał danych z tachografu w wymaganym przepisami terminie.

Inspektorzy w tej sytuacji bezzwłocznie wycofali z ruchu niesprawną technicznie naczepę oraz ukarali kierowcę 200-złotowym mandatem karnym. Za wykryte naruszenia zostanie także wszczęte postępowanie administracyjne. Czeski przewoźnik wpłacił 2 tys. 500 zł kaucji na poczet przewidywanej kary pieniężnej.

(fot. WITD)
(fot. WITD)

6 KOMENTARZE

  1. W Czechach od 1 listopada obowiazuja na gorskich drogach opony zimowe takze dla ciezarowek. Wystajace druty zwiekszaja przyczepnosc na lodzie i śniegu jak kolce na oponie wiec naczepa byla przygotowana do zimy. Czy ktoś kiedykolwiek widzial ciezarowke czy autobus w Polsce czy Czechch na zimowych oponach ? Ja nie widzialem przez ostatnie 10 lat ani jednego takiego pojazdu za to wiedzę w zimie opony z wystajacymi drutami ktore są alternatywa dla opon zimowych a nawet dla stosowania łancuchów sniegowych. Przecież taki TIR ma 12 a nawet 16 koł i potrzebuje 12/16 opon i te 12/16 opon się wymienia chyba z 8 godzin. Ktos sobie zdaje jakie to koszty są samych opon i ich wymiany ? Wiec druty to tansza alternatywa aby bezpiecznie jezdzić po śniegu i lodzie.

  2. Teraz jeszcze malo wystawaly druty z opony aby nie zmniejszac przyczepnosci na asfalcie a za miesiac jak będzie podmarzniete to druty bardziej wyjda na zewnątrz opony i będzie idealnie przez cala zime. Trzeba podziwiac zaradnosc TIR-owcow a nie tylko krytykowac. Widac ze profesjonalista w branzy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here