Uczniowie z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 w Prudniku zajęli 3 miejsce w ogólnopolskim konkursie firmy Tesco „Rymuję, nie marnuję”, którego tematem wiodącym jest niemarnowanie żywności oraz zdrowie odżywianie.
Klub Niemarnowania „Eko-Klasa” ze Szkoły Podstawowej nr 1 pokonał blisko 60 drużyn i w nagrodę otrzymał notatniki i bon do sklepów Tesco o wartości 1 000 zł, który zostanie przeznaczony na butelki na wodę z filtrami dla dzieci oraz magnetofon. Dodatkowo uczennice kl. II – Wiktoria Jurkowska oraz Lilla Plok – wystąpiły w teledysku z Majką Jeżowską, a Jakub Hulitschke napisał część tekstu do piosenki.
– Wygrana w konkursie to dla nas wielkie osiągnięcie, tym bardziej, że był to konkurs ogólnopolski, w który zaangażowała się sama Majka Jeżowska. Zarówno dzieci, jak i ich rodzice, bardzo cieszyli się z wygranej. Uczniowie poczuli się też wyjątkowi i docenieni – mówi Beata Tomczak, opiekunka klubu.
Wyjątkowa piosenka
Konkurs „Rymuję, nie marnuję” odbył się w ramach V edycji programu edukacyjnego „Od uprawy do potrawy”, skierowanego do dzieci z klas 0-4. Zadaniem uczestników było ułożenie zwrotki i refrenu piosenki o niemarnowaniu żywności. Końcowe prace oceniała m.in. Majka Jeżowska. To właśnie prace dzieci były inspiracją dla piosenkarki do stworzenia wyjątkowej piosenki, zachęcającej do rozpoczęcia „mody na niemarnowanie”. Tekst utworu to kombinacja zwrotek i refrenów przysłanych przez wszystkich uczestników konkursu.
– Tworzenie piosenki to była dla mnie ogromna frajda. Tekst powstał na podstawie pomysłów dzieci, które po raz kolejny udowodniły, że ich kreatywność nie zna granic– mówi Majka Jeżowska, ambasadorka konkursu i współautorka piosenki.
Program edukacyjny Tesco „Od uprawy do potrawy” to inicjatywa skierowana do dzieci z klas 0-4 szkół podstawowych i zerówek, skupiająca się na edukacji najmłodszych na rzecz zrównoważonego rozwoju i stylu życia oraz budowaniu świadomości problemu marnowania żywności. W ramach programu szkoły biorące udział w konkursie zakładają Kluby Niemarnowania oraz realizują scenariusze zajęć wpisujące się w założenia podstawy programowej. Partnerem merytorycznym inicjatywy jest Federacja Polskich Banków Żywności, a strategicznym Fundacja Tesco i Towarzystwo Przyjaciół Dzieci.
Więcej informacji: www.oduprawydopotrawy.pl.