[FOTO/WIDEO] Zobacz, jak wygląda nowy budynek dworca od środka

4

Już od rana 1 marca na przebudowanym dworcu autobusowym w Prudniku zaczęły pojawiać się pierwsze, kursowe autobusy. Z przyzwyczajenia część pasażerów dobiegała z tymczasowych stanowisk na Pl. Wolności na nowy dworzec. Przed godz. 11.00 otwarto również zamknięty wcześniej budynek dworca.

O tej godzinie odbyło się uroczyste otwarcie obiektu z udziałem marszałka województwa opolskiego Andrzeja Buły, w roli gospodarza burmistrza Grzegorza Zawiślaka, przedstawicieli gmin partnerskich projektu, w ramach którego uzyskano dofinansowanie inwestycji, wykonawców, przedstawicieli urzędów nadzorujących oraz mieszkańców, który zaproszono do poczekalni.

Całe otoczenie dworca bardzo się zmieniło w stosunku do tego, co było wcześniej. Plac i poczekalnia w stylu lat 70. XX w. ustąpiły technologiom i architekturze XXI w. Budynek dworca otrzymał duże, przyciemniane szyby oraz automatycznie rozsuwane drzwi, nowoczesne toalety, w tym dla niepełnosprawnych, poczekalnię z elektronicznym rozkładem jazdy. Pomyślano również o rodzicach z małymi dziećmi, którym przygotowano osobne pomieszczenie do higieny maluchów.

O tym, co na zewnątrz już pisaliśmy. Zwraca uwagę obszerne, solidne zadaszenie nad stanowiskami, jakże inne od tego, które przez kilkadziesiąt lat znajdowało się na dworcu z dźwięczną, powiewającą na wietrze blachą falistą (potem wymieniono je na małe wiaty przystankowe). Pomyślano też o cyklistach, którym przygotowano stoiska i punkt z narzędziami. Wandaloodporne ławki są bezpośrednio przy stanowiskach. W ramach projektu przebudowano również sąsiednią ul. Sądową.

Projekt zrealizowany był w partnerstwie czterech gmin: Prudnik, Biała, Otmuchów i Głuchołazy (te ostatnie jako lider projektu), które uzgodniły, że podzielą daną im pulę pieniędzy – 8 mln zł po równo.

Inwestycja w Prudniku kosztowała ok. 9,4 mln zł i została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego (środki Unii Europejskiej) w wysokości 2 mln zł. Jej początki sięgają poprzedniej kadencji samorządu. Pierwsze koncepcje zakładały budowę centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym, ale ostatecznie zdecydowano się na dotychczasową lokalizację. Planowano budowę okazałego, dwukondygnacyjnego budynku z pomieszczeniami na lokal gastronomiczny oraz przejazdem w parterze dla autobusów, ale ze względów finansowych ograniczono zakres zadania.

Wykonawcą inwestycji była firma Polbau.

4 KOMENTARZE

    • KFC jest na poziomie -1 dworca. Zjazd windą jest po lewej, zaraz za rogiem, 5 metrów od środkowej ławki, przy zielonej tabliczce z napisem WYOBRAŹNIA. 😉

  1. Obiekt modelowy jak z obrazka, teraz martwi mnie jak się tu zacznie zbierać element z marginesu, a jeszcze z dwa miesiące zimowych chłodów przed nami!?

  2. Kiedy zostanie zdemontowany znak zakazu na Placu Wolności bo chyba zauroczenie nowym dworcem przyćmiło myślenie…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here