Dobór słów kluczowych w pozycjonowaniu. Jak efektywnie promować się w sieci?

0

Każda reklama wymaga odpowiedniego ukierunkowania. Nie inaczej wygląda to w internecie. Chyba żadnego przedsiębiorcy nie trzeba przekonywać, że zajęcie czołowego – najlepiej pierwszego – miejsca w wyszukiwarce Google przynosi firmom ogromne korzyści. Czasami jednak pozycja piąta jest w stanie przynieść więcej zysków, niż „jedynka”. Wszystko zależy od starannego, popartego analizą danych wyboru słów kluczowych do pozycjonowania.

W pierwszym etapie trzeba ustalić, które frazy i zapytania mają największy potencjał transakcyjny

Niektóre wyszukania stanowią tak płytką niszę, że prowadzenie e-marketingu w ich kierunku w ogóle się nie opłaca. Nawet działając w swojej branży od kilkudziesięciu lat można się zdziwić tym, jakimi słowami posługują się potencjalni klienci w internetowej wyszukiwarce treści. Konsumenci nie zawsze mają specjalistyczną wiedzę, stosują określenia, które fachowcom w ogóle nie przyszłyby do głowy. Krótko rzecz ujmując: pozycjonowanie stron www musi uwzględniać frazy wpisywane przez autentycznych użytkowników. Specjaliści SEO dysponują odpowiednimi narzędziami, by ocenić które wyrażenia zapewnią największy ruch, a tym samym wydatnie poprawią prawdopodobieństwo konwersji. Podczas selekcji keywordsów trzeba jeszcze ocenić skalę trudności. W przypadku niektórych fraz przebicie się na pierwszą stronę wyników organicznych Google zajęłoby ponad rok intensywnej, kosztownej pracy.

Dalekosiężnym celem pozycjonowania stron jest pozyskiwanie klientów, a nie wysokie miejsca w Google

Weryfikacja fraz kluczowych opiera się nie tylko na trendach i liczbie zapytań, ale też ich przełożeniu na przyszłe transakcje. Wysoka pozycja w wyszukiwaniach informacyjnych pomaga w kreowaniu wizerunku branżowych ekspertów. Robiąc wrażenie znawców tematu łatwiej do siebie przekonać, ale niektórzy internauci w ogóle nie są zainteresowani kupnem produktów czy zamawianiem usług. Chcą zweryfikować pewne wiadomości i nie mają zamiaru wykonywać żadnych dalszych akcji. Dlatego analiza słów kluczowych powinna być jak najbardziej dogłębna i obustronna, uwzględniająca zarówno potrzeby firmy, jak również spostrzeżenia specjalistów SEO. Eksperci z agencji AFTERWEB przestrzegają przed pozycjonowaniem za efekt. Taki model rozliczania usług B2B wydaje się niezwykle kuszący. Jednak w praktyce oznacza to poprawianie wyników na te wyszukania, które przynoszą minimalny lub wręcz zerowy ruch na firmowej stronie internetowej.

— ARTYKUŁ SPONSOROWANY —

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here