Komfort i przestrzeń, czyli metamorfoza w prudnickim inspektoracie ZUS

3
(fot. Sebastian Szczurek)

Sala obsługi klientów w prudnickim inspektoracie ZUS została zmodernizowana. Wszystko z myślą o klientach. Jest więcej przestrzeni i bez barier architektonicznych.

Więcej miejsca

Prudnicki ZUS dzięki remontowi zyskał więcej przestrzeni dla klientów. Priorytetem było stworzenie dwóch przestrzennych pomieszczeń dla różnych grup klientów. Teraz w odrębnych salach mogą być obsługiwane osoby zainteresowane emeryturami, rentami oraz pozostałymi świadczeniami i osoby ubezpieczone a także przedsiębiorcy.

Bez barier architektonicznych

– Nowością są automatycznie otwierające się drzwi, co jest szczególnie istotne dla osób
z niepełnosprawnością ruchową. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia dotarcie do konkretnego stanowiska i pracownika. Dla osób niedosłyszących przygotowaliśmy stanowisko z pętlą indukcyjną, która redukuje ewentualne zewnętrzne zakłócenia więc poprawia jakość porozumiewania się. Natomiast dla klientów niewidzących i słabowidzących ułatwieniem są kierunkowskazy i oznaczenia w języku Braille’a – mówi Anna Weihs, kierownik prudnickiego inspektoratu ZUS.

ZUS podkreśla, że to nie jedyne zmiany w prudnickiej placówce. Gruntownie zmieniły się sanitariaty dla klientów, zwłaszcza tych ze specjalnymi potrzebami. Są między innymi uchwyty wspomagające dla osób z trudnościami w samodzielnym poruszaniu się, dzwonek wzywający pomocy oraz przewijak dla dzieci. Co ciekawe do inspektoratu można wejść z psem asystującym.

Polsko-ukraińskie konsultacje

W związku z wojną w Ukrainie w Polsce przybywa uchodźców z tego kraju. To przekłada się na większą liczbę klientów ukraińskojęzycznych w urzędach, w tym placówkach ZUS. Inspektorat
w Prudniku jako jedna z pierwszych jednostek ZUS na Opolszczyźnie dysponuje osobą, która pomoże w obsłudze uchodźców w kontekście świadczeń przyznawanych i wypłacanych przez ZUS. Na podstawie specjalnej ustawy z 12 marca, osoby które przyjechały z Ukrainy do Polski po 23 lutym i zadeklarują tutaj pobyt, po uzyskaniu numeru PESEL, założeniu rachunku bankowego oraz profilu na PUE ZUS będą miały prawo do świadczeń z ZUS. Chodzi między innymi o 500 plus, Rodzinny Kapitał Opiekuńczy, Dobry Start oraz „żłobkowe”.

Już od 28 marca w każdy poniedziałek, środę i piątek w godzinach 8:00 – 15:00 do dyspozycji zainteresowanych będzie osoba mówiąca po polsku i ukraińsku.

– Sala obsługi w prudnickim ZUS jest nowoczesna, a obsługa klientów jest kompleksowa. To znaczy, że informację można uzyskać w każdym sprawie, która jest w kompetencjach Zakładu. Atutem w prudnickiej placówce jest stacja komputerowa dla klientów, gdzie można na przykład założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. To szczególnie istotne dla spodziewanej większej niż dotychczas grupy klientów mówiących po ukraińsku, a które będą starały się o przysługujące im świadczenia rodzinne – mówi Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.

3 KOMENTARZE

  1. a nie przelewał ZUS na czas? poważnie, były dwutygodniowe opóźnienia? proszę pokazać na kiedy ma Pani termin przelewu a kiedy dostaje Pani pieniądze. Może ma Pani Emerytka bank jakiś dziadowski albo jakaś nieszczęsna SKOK mieli te pieniądze po kilka dni? proszę podać namiary, to załatwimy żeby ZUS przelewał na czas. Pewni wina Tuska co…. 🙂

Skomentuj reformator Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here