Będzie bezpieczne dojście do parku handlowego

2
Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku powstanie ciąg pieszo-rowerowy łączący ścieżki w Prudniku i Lubrzy. (fot. Andrzej Dereń)

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Opole wybuduje brakujące fragmenty infrastruktury, pozwalające na bezpieczne połączenie ścieżek pieszo-rowerowych w Prudniku i Lubrzy.

Sprawa ciągnie się od czasu budowy ścieżki rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 414 od lubrzańskiego Ronda im. Stanisława Szozdy w kierunku Białej. Okazało się, że planiści nie przewidzieli połączenia nowej ścieżki w gminie Lubrza z chodnikami i ścieżką w Prudniku po drugiej stronie skrzyżowania. Cykliści zmuszeni byli na tym odcinku korzystać z ruchliwej jezdni, a piesi z „dzikiego” pobocza oraz szosy pozbawionej przejścia.

Sytuacja pogorszyła się wraz z otwarciem w ubiegłym roku w Lubrzy nowego centrum handlowego, co spowodowało wzmożenie ruchu pieszych i rowerzystów między nim a Prudnikiem.

Temat jako pierwszy nagłośnił „Tygodnik Prudnicki”, potem w rozwiązanie problemu zaangażowały się władze gminne i powiatowe. Kilka tygodni temu Rada Powiatu w Prudniku wystosowała apel o budowę bezpieczne dojścia z miasta do lubrzańskiego centrum handlowego.

Pismem z 28 lutego przewodniczący Rady Powiatu w Prudniku Józef Janeczko poinformowany został przez dyrektora oddziału GDDKiA w Opolu Rafała Pydycha, że „oddział zaplanował wyznaczenie przejścia dla pieszych przez drogę krajową nr 40, po zrealizowaniu budowy dojścia do przejścia oraz oświetlenia dedykowanego”.

Inwestycja zostanie zrealizowana po uzyskaniu zgody Ministerstwa Infrastruktury. Jeśli to nastąpi, to zadanie zostanie sfinalizowane jeszcze w tym roku.

Z wyjaśnienia GDDKiA wynika, że nowy ciąg pieszo-rowerowy wytyczony zostanie przy rondzie od strony Głogówka, zachowana więc zostanie ciągłość ścieżek – prudnickiej i lubrzańskiej – z koniecznością przekroczenia jezdni tylko w jednym miejscu.

2 KOMENTARZE

  1. Jakbyście trochę mózgami ruszyli to rondo Szozdy można by od razu przebudować robiąc zjazdy bezkolizyjne podobne do rozwiązania ronda z Nysy przy PKP. Auta z Prudnika do Głogówka nie musiałby nawet na rondo wjeżdżać gdyż miałyby zjazd przed rondem tak samo w przypadku w kierunku Opole- Nysa (zjazd na ZEC). Takie rozwiązanie usprawniłoby na przyszłość przepust ronda a w przypadku awarii jakiegoś tira ruch nie byłby całkowicie sparaliżowany….do tego robiąc przejście i ścieżkę rowerową to już rewelacja. Ale podziękujmy Radkowi I Franciszkowi (Naczelnik Wydziału Utrzymania Dróg w Zarządzie Dróg Krajowych), że tak się w końcu zlitowali i będziemy mieli przejście przy galerii Lubrza bo inaczej byłoby już PO przejściu.

Skomentuj analfabeta Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here