Apelują do samorządów województw i rozmawiają w ministerstwie: Chcą reaktywacji linii Racibórz – Racławice Śląskie

1

Samorządy z Raciborza oraz powiatów głubczyckiego i prudnickiego zwierają szeregi, by wspólnie walczyć o reaktywację linii Racibórz – Racławice Śląskie. W poniedziałek podpisali apel w tej sprawie do samorządów województw opolskiego i śląskiego.

Linia ma kluczowe znaczenie dla powiatu głubczyckiego, który od momentu jej likwidacji – w ruchu pasażerskim w 2000 r. –  jest całkowicie pozbawiony połączeń kolejowych. Inicjatywę mocno wspierają też samorządy, na których obszarze znajdują się węzły linii – Raciborza, Głogówka i powiatów prudnickiego i raciborskiego.

24 lutego w Urzędzie Miejskim w Raciborzu wiceprezydent Raciborza Michał Fita, starosta głubczycki Piotr Soczyński, starosta prudnicki Radosław Roszkowski, starosta raciborski Grzegorz Swoboda, burmistrz Baborowa Tomasz Krupa, burmistrz Głogówka Piotr Bujak i wiceburmistrz Głubczyc Kazimierz Bedryj podpisali apel do samorządów województw śląskiego i opolskiego w sprawie reaktywacji linii kolejowej Racibórz – Głubczyce – Racławice Śląskie. Samorządowcy proponują sfinansowanie odbudowy linii w ramach Programu Kolej Plus, w ramach którego samorządy z obu województw zapewnią 15 proc. wkładu własnego do inwestycji.

– Reaktywacja ruchu kolejowego jest istotna nie tylko dla pasażerów, ale też regionalnego biznesu, rolnictwa i turystów. Podejmujemy trudne staranie, ale mam nadzieję, ze współpraca samorządów przyniesie dobre owoce – komentuje dla portalu naszraciborz.pl wiceprezydent Raciborza Michał Fita.

12 lutego przedstawiciele władz Raciborza rozmawiali w tej sprawie w Ministerstwie Aktywów Państwowych. Apel przesłano do wiadomości wiceministra aktywów państwowych Janusza Kowalskiego i członka Rady Ministrów Michała Wosia.

(fot. Stanisław Stadnicki)

1 KOMENTARZ

  1. Idea wzniosla, przy zainteresowaniu kilku powiatow ma duza szanse na odbudowe polaczeniw kolejowego. Tyle ze program Kolej + niejednokrotnie pozostaje zapisem na papierze, przyklad z naszego wojewodztwa to linia nr 306 Prudnik -Krapkowice ( docelowo Gogolin) gdzie torowisko jest odbudowane w calosci . Brak jedynie srodkow na infrastrukture -perony ,wiaty przystankowe, semafory , wyposazenie przejazdow kolejowo -drogowych itd. W dolnoslaskim radza sobie doskonale z przywracaniem kolejowych polaczen!!

Skomentuj mirek Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here